Thursday, February 12, 2009

UiTM Lendu Di Hatiku....


Salam,

Hari ni masa tetengah buat keje terpandang la picture masa zaman belajar dulu... I miss that moment so much... selepas SPM 2000 dalam bulan March 2001 i dapat offer further study...Bukak je surat tawaran i tengok i dapat offer AM 110 (Diploma in Public Administration) formerly known as AL 110 Faculty of Administration and Law. Waaaa kursus ni i letak di tempat kelapan dalam senarai kursus yang i pohon sekaligus bermaksud ia hanya sekadar memenuhkan ruang kosong yang ada...lastly kursus ni yang i dapat...LAHARSSS betul rasa dalam ati....

Masa tu perut dah memulas... kepala dah tension pasal apa yang i nak tak dapat... Langsung i cuba menyembunyikan surat tawaran tadi kat dalam almari...tapi nasib kurang baik...adik selongkar almari n surat tu terlepas ke tangan dia n i kantoi... Mak n abah mula MELAHAR i...sedeyyyy.... dengan berat hati i melangkah ke UiTM Melaka yang terletak ceruk ladang getah kat Alor Gajah Melaka.

Sepanjang perjalanan pi daftar i emosi gile bila tengok jalan nak masuk ke kampus tu...keliling pokok getah...tak nampak pun umah orang...yang i nampak kerbau berkeliaran...ya ampun ni kampus ke atau....ARGHHHHHHH Kompiussssss La.....Masa tu i rasa bermula la sejarah gelap idup i dalam kebun getah di daerah Alor Gajah tu....Emosi i makin tintong bila i tengok ade beratus mate anak tangga i nak kene daki nak ke B.A (Bangunan Akademik) huh...

Pejam Celik Pejam Celik...5 tahun i kat sana...dari diploma i sambung degree... Fakulti Pentadbiran dan Undang-Undang dah pun bertukar nama ke Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi... Thanks to Pn. Asmidar Lokman, Prof Madya Pn. Norhayati Mohd Salleh, En. Ahmad Naqiuddin Sanuzi Bakar, En. Hameed Mydin, Miss Begum, Pn. Suzi, Pn. Nasreen Miza Hilmy, En. Tony Paridi Bagang, En Suhaimi Abd Samad, Pn. Mimi Sofia, Prof. Madya Ilyas Zaidi, Pn Aliza, Prof Madya Rosnah Aluai and all my fellow friends...I miss every single moment that we had together... All of you put colors to my life...

Now i admit...tempat i anggap kebun getah, kuno, ceruk 5 tahun dulu is the best place i ever been... I miss that tangga, i miss that lake... i miss that mystery story of UiTM Malacca. UiTM Melaka (Lendu Campus) U ALWAYS IN MY HEART...


UiTM DI HATIKU

Wujudmu di sini di tanah anak merdeka
Bagai obor ilmu memayungi putera puterinya
Pelopor hidup budaya bangsa
Agama negara
Pembentuk akhlak manusia agar jadi sempurna

Ku yang melangkah ke sini
Ingin mempelajari
Rahsia di muka bumi dengan cara hakiki
Tunjukkan aku jalan ilmu mu
Untuk ku menuju
Destinasi cita-cita negara dan bangsaku

Maju lah bangsa maju negara
Berkat usaha jaya MARA
Kami berikrar akan berjasa
Hingga kite berjaya

Demi Bangsa.....

Watikah yang kumiliki
Kan ku semat dihati
Janji ku pada pertiwi untuk menabur bakti
Ku sempurnakan seikhlas hati
Membela negara
Doa restu ayah bonda
Untukmu semua....

UiTM USAHA TAQWA MULIA...






Dulu.... Kini....

7 comments:

khairul onggon said...

aru semalam komen blogger sorang tu citer pasal Uitm Lendu.. dia rindu sgt kat Lendu tu.. haha..

nRqzHa said...

hehe..samela plak y kite post ehh..huhu...(heee..gago bro onggon tok ehh..huhu)

Shitsurei shimashita said...

4 cik fa-

Lendu aku rindu padamu... bilakah kita dpt bertemu, bertentang mata mengubat rindu.. oh lendu

nukilan Ex-Lions UiTM induk

WorldPeace said...

To nRqzHa:
Lendu is everything...

nRqzHa said...

huhu..2la..mule2 masuk situ rase nk mgile je..ceruk mane tah..da lame dok c2 rase besh je..rindu tol la..

:::eh..shitsurei shimashita pon dak lendu ke?:::

WorldPeace said...

To nRqzHa:
Si Shitsurei tu dak UiTM Induk...cuma dia selalu mai Melaka...tapi setiap kali nak masuk UiTM Lendu mesti kene dihalang En Wahid Pak Guard...ade lagi ke dia kat UiTM Melaka?

Luahan Geramji said...

ohw...hye ex lendu....
hm skang sy still lg blaja kt lendu..
next year will be the last sem..hopefully dpt grad very well...
skang uitm lemdu da penuh sgt2 ngn junior...sesakkkkkk....