Friday, February 20, 2009

HAI KAK IRA...I dah jawab...

1) Anak Kunci
kegunaan asal – untuk buka segala benda alah yg berkunci
kegunaan sampingan – buat anting2..kawan I dulu buat laa…kate nye grunge. Tapi I tengok macam patung peragaan kedai kunci…LAHARSSS & HINA SANGAT…

2) Penutup Pen
kegunaan asal – untuk tutup mata pen tu laa…
kegunaan sampingan – untuk digigit2 sampai hancur masa tension…

3) Botol Mineral
kegunaan asal – buat simpan air masak dalam freezer
kegunaan sampingan – buat tempat penternakan nyamuk aedes n tiruk…

4) Paper lama
kegunaan asal – buat bungkus nasi lemak
kegunaan sampingan – pukul lipas…eiiii geli I uolssss

5) Seluar 'D' lama
kegunaan asal – untuk jadi bahan arkib dalam almari
kegunaan sampingan – mungkin boleh dijadikan penutup kepala kepada pencuri2 (Cadangan I jer tau…) Macam watak “Oolong a.k.a Wuron dalam Dragon Ball..cuba perhati atas kepala dia...comel kan...


6) Lesung batu
kegunaan asal – untuk menumbuk lada, bawang untuk masak nasi goreng
kegunaan sampingan – jadi penukul paku kalo I terlupa mane I letak penukul besi i. (Cikgu Kemahiran hidup I yg ajar)

7) Langsir
kegunaan asal – untuk menghias tingkap
kegunaan sampingan – sekali sekali boleh dijadikan gaun makan malam kalo dah tak sempat nak pi tempah…

8) Komputer ofis
kegunaan asal – siapkan assignment yang bos kasi…kegunaan sampingan – download lagu, update blog, tgk movie masa takde keje. Pendek kate kegunaan sampingan lagi banyak dari kegunaa asal. Wallla…

9) Duit syiling
kegunaan asal – bayar parking kete, beli air tin
kegunaan sampingan – gores kad top up…

10) Laman Blog
kegunaan asal – Menceritakan atau berkongsi cerita ngan rakan2 bloggers.
kegunaan sampingan – MeLAHAR orang dengan sesedap rasa….

4 comments:

FaDLi said...

wah.... langsir boley jadi gaun malam ek...huhuuhuh

eDrYaNa said...

gitewww..iolss byk langsir kt umah..iolss igt nk bg Dato' Bernard Chandran soh dia watkn evening dress tuk iolss..hehe..

WorldPeace said...

To Fadli:
Yes orang2 yang kreatif macam kiter mampu ubah kain langsir tu menjadi Haute Couture yg vogue...hahaha

To eDrYaNa:
Bagi je kat Hatta Dolmat...confirm melets jadinya kain langsir tu...

irbika said...

pas baca jawapan ni mesti ramai wanita diluar sana berminat cari anting2 bentuk kunci heheheh

ooo... peminat kartun Dragon Ball rupanya...

Ramai minat entry langsir uols

tapi paling ramai akan buat perkara yang sama macam duit siling tu kan!!